Zonnige vrijdag

In de grote gevechten van het leven

zijn wijsheid en begrip

vaak de sterkste wapens .

 

Nostalgie plaatjes

The URI to TrackBack this entry is: https://anjasouren.wordpress.com/2015/04/10/zonnige-vrijdag/trackback/

RSS feed for comments on this post.

6 reactiesPlaats een reactie

  1. Bedankt, profetische inspiratie. Begrip…tegenovergestelde van oordelen en veroordelen. Elkaar de maat nemen. We keuren geen slecht gedrag goed, we weigeren simpelweg de ander af te schrijven. Wijs met een vinger, dan wijzen drie naar jezelf.

    Romeinen 2
    Natuurlijk, u veroordeelt dit alles. Maar u bent evenmin te verontschuldigen. Het oordeel dat u over anderen velt, velt u over uzelf, want de dingen die u veroordeelt doet u zelf ook.Wij weten dat God hen die dergelijke dingen doen terecht veroordeelt. Of denkt u soms dat u, die zelf doet wat u in anderen veroordeelt, de straf van God kunt ontlopen? Veracht u dan zijn onbegrensde goedheid, geduld en verdraagzaamheid, en weet u niet dat zijn goedheid u tot inkeer wil brengen? Doordat u zo hardleers bent en niet tot inkeer wilt komen, maakt u dat de straf waartoe God u veroordeelt op de dag dat hij zijn rechtvaardig vonnis uitspreekt en uitvoert, alleen maar zwaarder wordt. God beloont ieder mens naar zijn daden. Aan wie het goede doet en daarin volhardt, aan wie glorie, eer en onsterfelijkheid zoekt, schenkt hij het eeuwige leven. Maar wie handelt uit geldingsdrang, de waarheid niet eerbiedigt en zich laat leiden door onrecht, straft hij met zijn toorn en woede. Iedereen die het slechte doet wacht leed en ellende, de Joden in de eerste plaats, maar ook de andere volken. Iedereen die het goede doet wacht glorie, eer en vrede, de Joden in de eerste plaats, maar ook de andere volken. God maakt geen onderscheid.

    Allen die gezondigd hebben zonder de wet te kennen, zullen ook zonder de wet verloren gaan; en allen die gezondigd hebben terwijl ze de wet wel kennen, zullen door de wet worden veroordeeld. Niet wie de wet slechts aanhoort zal voor God rechtvaardig zijn, maar wie de wet naleeft. Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet. Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten. Dit alles zal blijken op de dag waarop, volgens het evangelie dat ik verkondig, God door Christus Jezus oordeelt over wat er in de mens verborgen is.

    Wijsheid. Het begint met het vrezen van God. Maar dat is onvoldoende. Want wie vreest, is niet vrij om lief te hebben. 1 Johannes 4
    Wij hebben Gods liefde, die in ons is, leren kennen en vertrouwen daarop. God is liefde. Wie in de liefde blijft, blijft in God, en God blijft in hem.Zo is de liefde bij ons werkelijkheid geworden, en daardoor kunnen we op de dag van het oordeel vol vertrouwen zijn, want hoewel wij nog in deze wereld zijn, zijn we als Jezus. 
    De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden. Wij hebben lief omdat God ons het eerst heeft liefgehad. Als iemand zegt: ‘Ik heb God lief,’ maar hij haat zijn broeder of zuster, is hij een leugenaar. Want iemand kan onmogelijk God, die hij nooit gezien heeft, liefhebben als hij de ander, die hij wel ziet, niet liefheeft. 
    We hebben dan ook dit gebod van hem gekregen: wie God liefheeft, moet ook de ander liefhebben.

  2. zeg het met woorden , zo gaat het gezegde , nu dat is hierboven wel gedaan zeg 🙂
    ha die Anja
    ware woorden in je spreuk hier vandaag
    en een heel mooi plaatje er bij
    en ook je lieve woorden bij mij maakten me blij en ach 3 dagen werken en dan een week vrij 🙂
    geniet de dag

    • Zal ik doen , lekker genieten van zonnetje en wandelen op de Brunssummerheide. Werk ze!

  3. Precies…maar ook de kleine dingen zoals zelf fouten mogen maken horen erbij.
    Fijn weekend

  4. Dag Anja,
    Mooi geschreven
    En bedankt voor je toffe reactie
    Lieve groetjes Roosje


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: